Hoofdmenu

"Al meer dan 12 jaar een begrip"

800 m² fietsplezier in Diever!

Reisverslagen

"Naar de Noordkaap rijden is makkelijker gedaan dan gezegd !"

Onze passie voor fietsen uit zich niet alleen in ons werk maar ook in onze vrije tijd. Want wat is er nou mooier dan op de fiets een land te verkennen?

Hieronder een aantal leuke reisverslagen, van ons zelf, maar ook van onze klanten.
Als je zelf ook mooie fiets-reis verhalen hebt, mail ze dan gerust door, wij zullen ze dan een mooi plaatsje op onze site geven !

Iljitsj en Henk Kleijberg

Europa reis Henk en Ilona

Hierbij de verslagen die door Henk en Ilona doorgestuurd worden.

Het meeste zal ook via de Facebook pagina van Henk en natuurlijk van de winkel gepost worden.
Met dank aan PhotoIetje voor de foto's !

Dag van vertrek, zondag 26 april 2015

Aangekomen in Vaals direct de kuiten getest. Vanmorgen om half tien in Meppel kwam Ilona er achter dat ze een tasje in Havelte had laten liggen dus als de donder weer terug . Als "beloning" een beste bui regen op de nek en overal dus een uur later. Tasje wel weer terug gevonden, en wat zat er in... precies broodjes en repen !  Afijn de eerste 60km zitten er op !

Maandag 27 april 2015

Vandaag de Vennbahn route opgegaan die begint in Aken wel erg moeten zoeken, en door dit gedrentel toch 40 km gefietst. Staan op een camping die eigenlijk nog gesloten is.

woensdag 29 april 2015

En vélo a Mediterranée ( Reisverslag klant)

> Donderdag 5 juni stap ik op een volgepakte fiets naar station Steenwijk waar mijn fietsmaatje wacht. We pakken de trein naar Roermond alwaar 'de groene weg naar de middellandse zee' start. We hebben gekozen voor de variant via de Eiffel ipv de Ardennen en dat blijkt een schitterende route te zijn! Korte steile klimmen, prachtige natuur en uitzichten, helemaal genieten! De eerste dag is het nog wat fris en dreigt er af en toe regen maar het blijft bij een paar spetters, 's avond klaart het op en de volgende morgen schijnt de zon!! En dat blijft die gedurende 4 weken doen slechts twee maal onderbroken door een onweersbui. De eerste keer hadden we de tent net opgezet en zijn we een kroeg ingevlucht waar we oranje live zien voetballen in Brazilië.

Noordkaap 1

Als je net als wij het idee krijgt om met de fiets naar de Noordkaap te rijden is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan

Ten eerste moet je dan alle mogelijkheden tegen elkaar afwe­gen,zoals ga je kamperen of in de zogenaamde hutten overnach­ten,of een combinatie hiervan.Hoeveel kilometer zijn de ver­schillende mogelijkheden om daar te komen.Ga je over Noorwegen of over Zweden of Finland .Na enige informatie kozen wij voor Finland,te bereiken via Duitsland en wel met de boot vanuit Travemunde. Dus geboekt bij de maatschappij die dit vezorgd en de fietsen mogen gratis mee.Kampeerspullen bij elkaar gezocht ,fiesten start klaar gemaakt,reserve onderdelen zoals spaken binnenbanden plakspullen,gereedschap.en wat verder nog meer nodig is voor zo'n reis.

Santiago de Compostella

1e dag    Hoogeveen  -   Otterloo    145km

De familie gaat rechtsaf naar  Diever en ik ga links richting Zuidwolde mijn reis naar Santiago is begonnen ,

Noordkaap 2

Rondje Finland

De voorbereiding  op onze vakantie wordt wreed verstoord als we te horen krijgen dat de reis naar Engeland niet doorgaat wegens te weinig belangstelling. Dus snel iets anders bedacht. Ilona wil wel eens naar de Noordkaap, ook om mijn verhalen over deze reis, die ik met mijn jongste zoon in 1993 al eens gemaakt had, te ervaren.

Op 18 juni  brengt onze jongste zoon en onze schoonzoon ons naar Rostock om in te schepen op de Finjett, die ons naar Helsinki zal brengen .De reis met de auto duurt zo'n zeven uur, want Rostock ligt toch zeshonderd kilometer van Drenthe.

Winkelbezoek Tweewielercentrum Kleijberg

Met gepaste trots nemen vader Henk (58 jr.) en zijn zoon Iljitsj (30 jr.) op mijn verzoek plaats voor het tweewielercentrum Kleijberg in Diever. Een trots die op z’n plaats is, als ik later hoor, dat ze ‘pas’ in het zesde jaar van hun bestaan zitten. De verrassing wordt nog groter als ik de winkel, die ruim 800 vierkante meters beslaat binnen loop. Vader en zoon hebben van hun hobby hun werk weten te maken. En laten we eerlijk zijn: “wie wil er nu niet van zijn hobby zijn werk maken?”

Van droom naar werkelijkheid

Reisverslagen - IJsland

1e Dag Hoogeveen - Ermelo

Op zaterdag 15 augustus vertrekken wij naar Ermelo, het is stralend weer maar toch een wat saaie rit. Als we op de camping komen is het ongeveer vijf uur.

2e Dag Ermelo - Rijssenhout

We fietsen de volgende dag langs de zuiderzeeroute  naar Rijssenhout, dat ligt ongeveer twintig kilometer onder Schiphol,  alwaar we de nacht op een S.V.R.  camping doorbrengen .Het gebulder is niet van de lucht en het begint al aardig bij mij te kriebelen.